۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۱

حجت الاسلام محمودی :

انجمن خیرین مسجد ساز به صورت سازمان یافته فعال شود

انجمن خیرین مسجد ساز به صورت سازمان یافته فعال شود

ورامین: امام جمعه موقت ورامین گفت: باید انجمن خیرین مسجد ساز در کشور به صورت سازمان یافته تری فعالیت و از پتانسیل خیرین برای حل مشکلات مساجد استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز مراسم بزرگداشت مرحوم حاج علی سلیمانی خیر برجسته مسجد ساز ورامینی با حضور جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی و مردم متدین و انقلابی شهرستان در مسجد قبا برگزار شد.

مرحوم حاج علی سلیمانی که با ساخت چندین مسجد و حسینیه و تلاش در جهت گسترش فعالیت های مذهبی و دینی، نامش را برای همیشه در تاریخ ورامین جاودانه کرد، طی چند روز گذشته بر اثر شدت بیماری درگذشت.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در آیین بزرگداشت خیر مسجد ساز ورامین اظهار داشت: خداوند در مال و دارایی برخی افراد برکاتی را قرار داده که به وسیله آن، آحاد جامعه از آن بهره مند شده و زمینه گسترش فرهنگ ناب اسلامی و دینی را فراهم می کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: اگر چه تعداد ثروتمندان و متمکنین جامعه اسلامی زیاد است اما هر کسی توفیق حضور در کارهای خیر و بازگشایی گره های مردم و گسترش فعالیت های دینی و مذهبی را ندارد.

وی ادامه داد: اگر همه ثروتمندان بر اساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین به وظیفه اجتماعی و شرعی خود عمل می کردند، اکنون بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و برخی مشکلات مالی در بین مردم مشاهده نمی شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران اضافه کرد: خداوند متعال در قران کریم و اهل بیت نیز در روایات متعدد، افراد متمکن را به تلاش برای حضور در کارهای خیر و عام المنفعه دعوت کرده و پاداش عظیمی را برای آن برشمردند.

محمودی با اشاره به خدمات حاج علی سلیمانی در طول حیاتش برای گسترش فعالیت های مذهبی متذکر شد: ساخت مسجد قبا و مسجد حضرت علی بن ابیطالب نمونه ای از تلاشهای این خیر مدرسه ساز برای گسترش مبانی دینی و اعتقادی بود و قطعا وی در ثواب نمازها و عبادات مردم در این اماکن شریک خواهد بود.

این مسئول تأکید کرد: همانطور که برای مدرسه سازی، انجمن خیرین مدرسه ساز تشکیل و اقدامات بزرگ و سازمان یافته ای انجام و گره های مهمی در زمینه آموزشی باز شد، باید انجمن خیرین مسجد ساز در کشور نیز به صورت سازمان یافته تری فعالیت و از پتانسیل خیرین برای حل مشکلات مساجد استفاده کنند.

کد خبر 2433188

برچسب‌ها